Monday, December 14, 2009

Emm dr td masih 2cm ke??


Pg td dlm kul 10.40am check up jumpa Dr Razif mcm biasa sbb dah on date..Naik atas Tingkat 1 buat CTG dulu..dr CTg tu nurse tgk dah ada contraction..uish ya ke..aku pun x sure..rasa la sakit mcm baby mengeras tp mcm leh thn lg..Dah 20 min buat CTG, turun bwh jumpa lak Dr Aziah..Dlm kul 11.50am Dr check dah buka 2cm..wah baby ni memang nak kuar ari ni kot..Dr kata kalau ptg x bersalin lg , maybe br fikirkn tuk induce..redha je la..

Selepas solat Zuhur, dlm kul 1.45pm g toilet sekali tgk dah ada show, iaitu darah..mcm lega la juga meaning tu tanda nak dekat la tu..ok la kot..so selang sejam ni aku mula rasa mcm sakit perut nak melabur, ma aku kata tu tanda gesa la tu..emm sekang dah jam 6.15..x tahu la dah buka brp cm..makan lalu je ni..pantang sua, semua ku telan sbb memikirkan tenaga nak teran nanti..

Skang bykkn berjalan n amalkan ayat Kursi, Doa Nabi Adam, Surah An-Nas..n baca juga surah Maryam moga Allah mudahkn aku bersalin bile tiba masanya nanti..macam nak tido pun ada juga ni..oklah..aku berserah dan bertawakal padamu Ya Allah..thanks a lot to abg, ma n abah yg menemani dr td..huhuhu cian dorg, lama nya nanti baby ku ni kuar..

3 comments:

♥mrs.azad said...

Sis..
Sy doakan semoga semuanya berjalan lancar dan selamat melahirkan baby..Semoga semuanya dipermudahkan..amin...

ibu wawa said...

akak doakan irma dan baby selamat...

tenangkan dirimu...

Anonymous said...

congrats 4 d new born